U heeft een vraag of een klacht en u wilt met mij in gesprek?

Ik kan mij voorstellen dat het niet altijd makkelijk is om een klacht te bespreken. Als u dat prettig vindt dan kan u altijd een bekende of familielid meenemen.

 

De wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (WKKGZ).

Met ingang van 1 januari 2017 heeft de overheid besloten dat je als cliënt van een zorgverlener makkelijk en toegankelijk je klacht moet kunnen delen. Het doel van deze wet is dat je als cliënt feedback moet kunnen geven over de zorg die je ontvangen hebt, zodat de zorgverlener kan leren van je bevindingen en deze kan verbeteren. Deze wet maakt het voor jou overzichtelijk wat de stappen zijn die je dient te bewandelen om je klacht kenbaar te maken.

De WKKGZ geldt voor alle zorgaanbieders. Zowel voor zorginstellingen als zelfstandige beroepsbeoefenaren, zoals praktijkhouders.

Binnen deze wet is sprake van een drietal te onderscheiden stappen:

  1. Een klacht maak je in eerste instantie bespreekbaar bij je behandelaar.
  2. Leidt dat niet tot een oplossing dan neem je contact op met mijn beroepsvereniging en zij zorgen dat een klachtfunctionaris in actie komt.
  3. Indien de Klachtfunctionaris er niet in slaagt te bemiddelen, kun je ervoor kiezen om je klacht voor te leggen aan een geschillencommissie voorgelegd. Hier vind je de procedure en verdere informatie zoals kosten https://www.degeschillencommissiezorg.nl

Als de geschillencommissie een uitspraak doet dan wordt deze uitspraak geanonimiseerd gepubliceerd, zodat de opgedane ervaring gedeeld wordt en elke zorgverlener er kennis van kan nemen.

Ik wens je hiermee voldoende op de hoogte te hebben gebracht. Mocht je vragen hebben over de procedure of de verschillende instanties die hiermee van doen hebben hoor ik dat graag.

Waar mensen werken kunnen er misverstanden ontstaan, ik wil dat je weet dat dit niet mijn intentie is. Mocht je feedback voor me hebben of ergens niet tevreden over zijn, dan verneem ik dat graag van je.

 

 

Niet tevreden over je hulpverlener?

Tijdens de behandeling of begeleiding kan er iets mis gaan. Indien je naar je eigen oordeel onzorgvuldig of verkeerd bent behandeld/begeleid, kun je een klacht indienen. Het is belangrijk dat je eerst zelf probeert om de klacht samen met je zorgverlener te bespreken en op te lossen. Het is ook mogelijk hierbij de vertrouwenspersoon* van de NFG in te schakelen. Als het niet lukt de klacht op te lossen, kun je een klacht indienen.

Per 1-1-2017 is de WKKGZ in werking getreden. Als hulpverlener heb ik dit via de NFG geregeld en ben ik via de NFG aangesloten bij Quasir. Jouw klacht dient volgens dit schema afgehandeld te worden.

Voor adresgegevens van de klachtenfunctionaris kun je contact opnemen met het NFG-secretariaat via het mailadres info@de-nfg.nl

*Vertrouwenspersoon

Splinter

Dhr. Theo Splinter
tel: 06-46160403
vertrouwenspersoon@de-nfg.nl

 

Contactgegevens:

Mindfulness Rotterdam
Adrianalaan 161
3053 MB te Rotterdam (Hillegersberg-Schiebroek)
Mob: 06 - 48 11 55 97
E-mail: rfh.tobe@gmail.com

Telefonisch, sms & whatsapp mogelijk op:
maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag 09.30u tot 20.00u

Telefonisch spreekuur:
Maandag 12.50u tot 14.00u

Betaalgegevens:
NL69 INGB 000 8260268
Ter name van: R.F.H. Tobe
KVK: 63557800

Tobe Fysiotherapie:
(Psychosomatische fysiotherapie)
www.renetobe.nl

Tobe Acupunctuur:
(Acupunctuur)
www.tobeacupunctuur.nl

Tarieven

Hatha Yoga
(max. 6 personen per les)
Proefles € 10,-
Losse les € 15,-
5 weken pakket € 60,-
10 weken pakket € 110,-

Mindfulness
(max. 6 personen per les)
Proefles € 10,-
Losse les € 15,-
5 weken pakket € 60,-
10 weken pakket € 110,-

Individuele therapie
Op de praktijk € 80,- per uur
Aan huis € 90,- per uur