Mindfulness


Mindfulness oefeningen

Mindfulness oefeningen

Aandacht continueren, verleggen en observeren zonder (ver)oordeel. In combinatie met ademhalings-, meditatie- en ontspanningstechnieken.
Lees meer

Mindfulness oefeningen


Bodyscan

Bodyscan

Probeer van één van je dagelijkse routinehandelingen bewust te doen.
Lees meer

Ademhalingsoefeningen


Stress en de ademhaling

Stress en de ademhaling

Mensen die gestrest zijn gaan vaak oppervlakkig, sneller en korter ademhalen. Ze ademen dan via de hoge borst en het middenrif is gespannen.
Lees meer
Ademhalingsoefeningen

Ademhalingsoefeningen

De ademhaling is een voortdurend afwisselende beweging van de in- en uitademing. Een rustige beheerste ademhaling heeft een positief effect op het zenuwstelsel en organen, en ontspant lichaam en geest.
Lees meer
De ademhaling observeren

De ademhaling observeren

De ademhaling is een voortdurend afwisselende beweging van de in- en uitademing. Een rustige beheerste ademhaling heeft een positief effect op het zenuwstelsel en organen, en ontspant lichaam en geest.
Lees meer
Buikademhaling leren

Buikademhaling leren

Naar de ademhaling kan je altijd terug gaan. Neem de ademhaling waar zoals hij is. Niks bijzonders. Gewoon in- en uitademen zoals altijd en observeer.
Lees meer

Stress


Traumatische ervaring

Traumatische ervaring

Zoals een soldaat het omschreef: "Het is alsof ik op duizend toeren zit, terwijl iedereen om me heen kalmpjes dertig toeren draait. Ik voel me opgefokt en kan me nergens ontladen."
Lees meer

Therapie


Tips mindfulness yoga

Schematherapie

Schematherapie is een Integratieve Cognitieve Gedragstherapie ontwikkeld door Jeffrey Young en zijn collega’s vanaf 1990.
Lees meer
Ik ben vaak bang en angstig

Ik ben vaak bang en angstig

Een scheiding kan als een geweldige schokgolf zijn die nog na dreunt. Bepaalde zekerheden zijn opeens niet meer zeker en soms kan het lang duren voordat herstel optreed.
Lees meer
Burnout Rotterdam

Burnout Rotterdam

Anders leren omgaan met angst en paniek. Zodat je tot de conclusie kan komen: Ik heb angst, maar ik ben het niet.
Lees meer
Burnout herstel

Burnout herstel

Motiverend coachen door ondersteunende, rationele gedachten te ontwikkelen. Een goede coach kijkt verder en is positief ingesteld.
Lees meer
Ik vind mezelf lelijk

Ik vind mezelf lelijk

Cognitieve therapie (CGT) gaat over de gekleurde bril die jouw betekenisverlening bepaalt. CGT kan zeer effectief werken bij psychische klachten.
Lees meer
Schematherapie

Schematherapie

Uitstelgedrag komt veel voor. Wanneer wel of niet nuttig? En hoe kan je voorkomen dat je alles uitstelt?
Lees meer
Zelfbeeld

Zelfbeeld

Schematherapie geeft handvatten om gedrag te verklaren en te veranderen. Ouder-kind-wijze volwassene schema.
Lees meer
Angst- en paniekklachten

Angst- en paniekklachten

Een scheiding kan als een geweldige schokgolf zijn die nog na dreunt. Bepaalde zekerheden zijn opeens niet meer zeker en soms kan het lang duren voordat herstel optreed.
Lees meer
Depressie

Depressie

Een zoektocht naar herstel van burnout en overspannen zijn. Praktische tips voor de beste aanpak voor het herstellen van een burnout.
Lees meer
Burnout symptomen

Burnout symptomen

Een scheiding kan als een geweldige schokgolf zijn die nog na dreunt. Bepaalde zekerheden zijn opeens niet meer zeker en soms kan het lang duren voordat herstel optreed.
Lees meer
Burnout oorzaken

Burnout oorzaken

De symptomen van angst- en paniekklachten. En daarbij de bijhorende behandelmethodieken om jouw angst- en paniekklachten te veranderen.
Lees meer