Nagatieve stress. Uit balans hoe kom je weer in balans?

door nov 12, 2015stress

Problemen door stress

Bij stress kunnen er verschillende waarnemingen, gedachten en lichamelijke sensaties aanwezig zijn. Op deze waarnemingen reageer je meestal automatisch en dus onbewust. Deze onbewuste reactie zorgt er meestal voor dat je steeds meer uit balans raakt.

Je komt in een negatief spiraal terecht, waarin je steeds meer klachten gaat ervaren. Deze klachten zorgen er weer voor dat zelfvertrouwen steeds meer afneemt, negatievere gedachten krijgt, onzeker wordt en je niet meer goed weet hoe het met je is.

Je raakt uit balans en de negatieve stress heeft veel invloed op je.

 

Afspraak maken of meer informatie?
Therapie, mindfulness & yoga

Contactformulier06-48115597rfh.tobe@gmail.com

Om leren gaan met stress

De kunst is om weer in balans te raken. De negatieve stress reacties te doorbreken. Een bewuste response aan te leren, zodat je erbij blijft, ongemak leert verdragen.

Cognitieve gedragstherapie kan helpen om stress symptomen vanuit een andere invalshoek te belichten. Door mindfulness technieken kan je bewuster worden van je handelen en in welke mate dit invloed heeft op jouw stress beleving.

Vanuit bewustwording krijt je de keuze om anders te gaan handelen. Het aanleren van adequate copingstijlen (de juiste manieren om met negatieve stress om te gaan) is daarbij  een belangrijke stap.

 

Het stress schema

Een schematische weergave van stress symptomen, de automatische reactie en in welke mate dit invloed heeft op je balans.

 

Negatieve stress - Uit balans bij stress. Hoe kom je weer in balans?

Negatieve stress – Uit balans bij stress. Hoe kom je weer in balans?