Yoga massage

Soms heb je meer nodig dan Yoga om spanning los te laten. Dan is een goede yoga massage geweldig. Een massage waarbij ik verbinding met je lichaam maak zodat spanning kan afvloeien en energie weer gaat stromen.

Ik maak gebruik technieken uit de Thaise Yoga Massage en de Yoga. Het uitgangspunt tijdens de massage is om het lichaam te geven wat het nodig heeft en wat het aan kan. De behandeling kan gericht zijn op ontspanning of het oplossen van specifieke klachten. Tijdens de behandeling draag je comfortabele kleding.

De massages worden gegeven in Hillegersberg-Schiebroek op de adrianalaan 161, 3053MB te Rotterdam.

 

Yogadocent & masseur

Ik ben Eric Huisman, 41 jaar en woon in Rotterdam-Schiebroek. Ik ben alleenstaande ouder en heb een lieve zoon van 8 jaar.

Na mijn studie aan de Universiteit Twente ben ik als IT-consultant aan de slag gegaan. Een beroep met veel zitten, veel computerwerk, lange dagen, regelmatig stress en weinig bewegen. Het gevolg was vaak spanning in hoofd, nek, rug en schouders.

En toen op een moment dat ik het heel nodig had, kwam Yoga op mijn pad.

 

Eric Huisman Yogadocent Hillegersberg-Schiebroek

Eric Huisman Yogadocent Hillegersberg-Schiebroek

 

Yoga het voelde als thuiskomen

Loskomen uit mijn hoofd en weer contact maken met mijn lichaam. Het was wonderbaarlijk om mezelf weer te ont-dekken. Dit was voor mij ook een groot verschil met andere sporten: hier stond het voelen en ontdekken centraal en je hoefde niet iets te bereiken. Dit voelde zo goed dat ik alleen maar meer wilde.

Na die eerste les heb ik dan ook veel leraren gehad en verschillende stromingen verkend, waaronder Dynamic Yoga, Iyengar Yoga, Flow-Yoga, Yin-Yang Yoga, Mindful Yoga. Elke stroming heeft mij weer nieuwe inzichten en ervaringen gegeven.

Om deze kennis te gaan delen heb ik in 2014 besloten om een 2-jarige opleiding te gaan doen in Pralaya-yoga van Robert Boustany. Pralaya is een moderne Yoga-vorm waarin je kracht en flexibiliteit ontwikkelt ter voorkoming (en genezing) van blessures.

Uit al die Yoga-stromingen en ervaringen heb ik een soort eigen stijl ontwikkeld. Mijn Yoga stijl kenmerkt zich door vloeiende en simpele oefeningen. Ik geloof namelijk dat we gemaakt zijn om te bewegen. Tijdens de oefeningen gebruik ik de ademhaling en de beweging om spanning in het lichaam loslaten. Energie kan weer gaan stromen. Ik richt mij hierbij op nek, schouders, rug en heupen.

Ademhalingsoefeningen hyperventilatie

Ademhalingsoefeningen hyperventilatie

Bij hyperventilatie krijg je teveel zuurstof binnen, doordat je te snel en te oppervlakkig ademt. Leer langer uit te ademen en pauzes te laten na iedere uitademing.

Stress en de ademhaling

Stress en de ademhaling

Mensen die gestrest zijn gaan vaak oppervlakkig, sneller en korter ademhalen. Ze ademen dan via de hoge borst en het middenrif is gespannen.

Ademhalingsoefeningen

Ademhalingsoefeningen

De ademhaling is een voortdurend afwisselende beweging van de in- en uitademing. Een rustige beheerste ademhaling heeft een positief effect op het zenuwstelsel en organen, en ontspant lichaam en geest.

De ademhaling observeren

De ademhaling observeren

Naar de ademhaling kan je altijd terug gaan. Neem de ademhaling waar zoals hij is. Niks bijzonders. Gewoon in- en uitademen zoals altijd en observeer.

Buikademhaling leren

Buikademhaling leren

Een ademhaling die kan helpen om gemakkelijker te ontspannen en je aandacht te leren richten is de middenrifademhaling / buikademhaling.

Pin It on Pinterest

Share This